.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روزهای غم‌انگیزی که برای یک سرمایه‌گذار در بابل رقم خورد

شرکت کشتارگاه صنعتی طبرستان یکی از واحدهای صنعتی بابل بشمار می‌رود که تا چندی پیش مشغول به فعالیت و در آذرماه سال گذشته توسط سازمان خصوصی‌سازی به بخش خصوصی واگذار شد و اکنون با مشکلات بسیاری روبه‌رو است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، استان مازندران به‌عنوان یکی از استان‌های کم برخوردار در حوزه صنعت که سال‌ها به‌دلیل ممنوعیت استقرار صنایع در آن دچار عقب‌افتادگی شده است و در این بخش نتوانسته رشد خوبی در توسعه اقتصادی شاهد باشد و تنها به خلوت‌کده پایتخت‌نشینان تبدیل شده است.

در بین شهرهای مازندران به‌عنوان مثال بابل در صنعت مادر و بزرگی نتوانست رشد کند و تنها به صنایع کوچک دلخوش کرده است.

بر اساس آمارها درآمد سالانه مردم بابل بیشتر از راه کشاورزی بوده که از میانگین کشوری پایین‌تر است و همین مسأله موجب بروز آسیب‌های اجتماعی و معیشتی می‌شود.

شرکت کشتارگاه صنعتی طبرستان یکی از واحدهای صنعتی بابل بشمار می‌رود که تا چندی پیش مشغول به فعالیت و در آذرماه سال گذشته توسط سازمان خصوصی‌سازی به بخش خصوصی واگذار شد و اکنون با مشکلات بسیاری روبه‌رو است.

سرمایه‌گذار خریدار کشتارگاه صنعتی طبرستان پس از خریدن آن از دولت تعداد کارگران را از 54 نفر به 87 نفر افزایش می‌دهد و با عزمی جدی مشغول به فعالیت می‌شود که در ادامه راه به کوهی از مشکلات برخورد می‌کند.

این سرمایه‌گذار در ابتدای مسیر کاری با شخصی که خود را سهامدار شرکت بزرگ «ک» معرفی می‌کند، آشنا شده و برای بهتر شدن سرمایه‌گذاری 50 درصد سهام کشتارگاه را با وی شریک می‌شود که در ادامه راه مشخص می‌شود فرد مورد نظر نه تنها سهامدار شرکت «ک» نبوده بلکه پیمانکار آشپزخانه شرکت «ک» است و قصد دارد تا در مسیر حرکت این کشتارگاه سنگ‌اندازی کند.

بر اساس تحقیقات میدانی، خریدار کشتارگاه شکایت خود را به دادستان و مسؤولان استان تحویل داده که در اقدامی تأمل برانگیز به‌جای حمایت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی در موضع‌گیری عجیب به وی اعلام می‌شود که این واحد باید به دولت تحویل داده شود اما این در حالی است که خریدار بخش خصوصی در مدت کوتاه توانسته بهتر از دولت عمل کند و تعداد کارگران را از 54 به 87 نفر افزایش دهد.

موضع‌گیری برای تحویل این واحد به دولت پایان قصه نبود بلکه دستور پلمب این کشتارگاه صنعتی تیر خلاص را بر بیکار شدن 87 نفر از کارگران این واحد صنعتی زد.

مسؤولان این امر باید به این نکته توجه کنند که در سال‌های اخیر تعدادی از رجال صنعتی و نام‌آشنای استان در قامت ورشکسته و باقی‌آورده روانه زندان شدند که ثروت آفرینی و سرمایه‌گذاری شخصی آنها در استان بیش از عملکرد دولت‌ها در مازندران بوده است.

سوال اینجاست که چرا به‌جای حمایت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی و حمایت از اصل 44 قانون اساسی به‌دنبال عقب‌گرد دولتی بوده است؟

*دستگاه قضا ورود جدی داشته باشد

خریدار کشتارگاه صنعتی طبرستان در این باره اظهار کرد: پیمان‌کار شرکتی با درآمدی که از این شرکت داشته با هزینه کردن سعی در نابودی و ورشکستگی آن دارد و این مسأله باید از سوی مسؤولان استان پیگیری شود.

علیرضا حسن‌نژاد با بیان اینکه 20 میلیارد تومان برای این کشتارگاه سرمایه‌گذاری کردم و از مسؤولان قضایی درخواست دارم به این مسأله ورود پیدا کنند، افزود: شریک این کشتارگاه با فریب جلوی کار را گرفته و دستگاه قضا به‌صورت کارشناسی و جدی به این مسأله ورود پیدا کند و تحقیقات انجام دهد.

*دست‌های پشت‌پرده مانع فعالیت کشتارگاه طبرستان

وی تصریح کرد: کشتارگاه صنعتی طبرستان در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی استان سهم قابل توجه‌ای دارد و از مسؤولان انتظار می‌رود تا با حمایت از تولید و سرمایه‌گذار قدم‌های ارزشمندی در سنگر جهاد اقتصادی برداشته شود.

حسن‌نژاد در پایان گفت: از رئیس‌کل دادگستری مازندران خواستار ورود جدی به مسائل و دست‌های پشت‌پرده کشتارگاه صنعتی طبرستان بابل هستیم تا در این بین به کارگران آسیب معیشتی وارد نشود./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.